Research into Distance Education / Fernlehre und Fernlehrforschung: Contributions in English and German
5 Angebote vergleichen
Bester Preis: € 0,90 (vom 15.06.2016)1
Symbolbild
Research into Distance Education / Fernlehre und Fernlehrforschung Contributions in English and German (1991)
DE PB NW
ISBN: 9783631442708 bzw. 363144270X, in Deutsch, Frankfurt/M., Bern, New York, Paris, 1991. 224 pp., 3 ill., 2 tabl. Taschenbuch, neu.
Von Händler/Antiquariat, Peter Lang Publishing Group [51840572], Bern, Switzerland.
Distance education has a long tradition. It has asserted itself all over the world and its effectiveness in bridging geographical distance between teachers and learners and in multiplying the scarce teaching resources universally is recognised. The movement towards European integration and international efforts for developing worldwide education will give even greater importance to distance education. This means that distance-education research will also gain increased importance - if it manages to bring into accord its own theoretical demands with those made by practice. The philosophical problem of the link between theory and practice lends a special political status to distance-education research.Fernunterricht und Fernlehre haben eine lange Tradition. Sie haben sich weltweit durchgesetzt, ihre Wirksamkeit zur Überbrückung räumlicher Distanzen zwischen Lehrenden und Lernenden und zur Vervielfältigung knapper Lehrkapazitäten ist unbestritten. Die Integrationsbewegungen in Europa und die internationalen Bemühungen zur weltweiten Entwicklung des Bildungswesens werden die Bedeutung von Fernlehre, Fernunterricht und Fernstudium noch steigen lassen. Dementsprechend wird auch die Bedeutung der Fernlehrforschung weiter zunehmen, sofern es ihr gelingt, ihre eigenen theoretischen Ansprüche mit den Anforderungen der Praxis in Einklang zu bringen. Die philosophische Frage nach der Verbindung zwischen Theorie und Praxis verleiht der Fernlehrforschung einen besonderen politischen Stellenwert.
Distance education has a long tradition. It has asserted itself all over the world and its effectiveness in bridging geographical distance between teachers and learners and in multiplying the scarce teaching resources universally is recognised. The movement towards European integration and international efforts for developing worldwide education will give even greater importance to distance education. This means that distance-education research will also gain increased importance - if it manages to bring into accord its own theoretical demands with those made by practice. The philosophical problem of the link between theory and practice lends a special political status to distance-education research.Fernunterricht und Fernlehre haben eine lange Tradition. Sie haben sich weltweit durchgesetzt, ihre Wirksamkeit zur Überbrückung räumlicher Distanzen zwischen Lehrenden und Lernenden und zur Vervielfältigung knapper Lehrkapazitäten ist unbestritten. Die Integrationsbewegungen in Europa und die internationalen Bemühungen zur weltweiten Entwicklung des Bildungswesens werden die Bedeutung von Fernlehre, Fernunterricht und Fernstudium noch steigen lassen. Dementsprechend wird auch die Bedeutung der Fernlehrforschung weiter zunehmen, sofern es ihr gelingt, ihre eigenen theoretischen Ansprüche mit den Anforderungen der Praxis in Einklang zu bringen. Die philosophische Frage nach der Verbindung zwischen Theorie und Praxis verleiht der Fernlehrforschung einen besonderen politischen Stellenwert.
2
Research into Distance Education (1991)
DE PB NW
ISBN: 9783631442708 bzw. 363144270X, in Deutsch, Peter Lang Gmbh, Taschenbuch, neu.
Lieferung aus: Niederlande, 3-4 werkdagen.
bol.com.
Distance education has a long tradition. It has asserted itself all over the world and its effectiveness in bridging geographical distance between teachers and learners and in multiplying the scarce teaching resources universally is recognised. The movement towards European integration and international efforts for developing worldwide education will give even greater importance to distance education. This means that distance-education research will also gain increased importance - if it manages... Distance education has a long tradition. It has asserted itself all over the world and its effectiveness in bridging geographical distance between teachers and learners and in multiplying the scarce teaching resources universally is recognised. The movement towards European integration and international efforts for developing worldwide education will give even greater importance to distance education. This means that distance-education research will also gain increased importance - if it manages to bring into accord its own theoretical demands with those made by practice. The philosophical problem of the link between theory and practice lends a special political status to distance-education research.Fernunterricht und Fernlehre haben eine lange Tradition. Sie haben sich weltweit durchgesetzt, ihre Wirksamkeit zur Ueberbrueckung raeumlicher Distanzen zwischen Lehrenden und Lernenden und zur Vervielfaeltigung knapper Lehrkapazitaeten ist unbestritten. Die Integrationsbewegungen in Europa und die internationalen Bemuehungen zur weltweiten Entwicklung des Bildungswesens werden die Bedeutung von Fernlehre, Fernunterricht und Fernstudium noch steigen lassen. Dementsprechend wird auch die Bedeutung der Fernlehrforschung weiter zunehmen, sofern es ihr gelingt, ihre eigenen theoretischen Ansprueche mit den Anforderungen der Praxis in Einklang zu bringen. Die philosophische Frage nach der Verbindung zwischen Theorie und Praxis verleiht der Fernlehrforschung einen besonderen politischen Stellenwert. Productinformatie:Taal: Engels;Afmetingen: 0x210x148 mm;Gewicht: 300,00 gram;ISBN10: 363144270X;ISBN13: 9783631442708; Engels | Paperback | 1991.
bol.com.
Distance education has a long tradition. It has asserted itself all over the world and its effectiveness in bridging geographical distance between teachers and learners and in multiplying the scarce teaching resources universally is recognised. The movement towards European integration and international efforts for developing worldwide education will give even greater importance to distance education. This means that distance-education research will also gain increased importance - if it manages... Distance education has a long tradition. It has asserted itself all over the world and its effectiveness in bridging geographical distance between teachers and learners and in multiplying the scarce teaching resources universally is recognised. The movement towards European integration and international efforts for developing worldwide education will give even greater importance to distance education. This means that distance-education research will also gain increased importance - if it manages to bring into accord its own theoretical demands with those made by practice. The philosophical problem of the link between theory and practice lends a special political status to distance-education research.Fernunterricht und Fernlehre haben eine lange Tradition. Sie haben sich weltweit durchgesetzt, ihre Wirksamkeit zur Ueberbrueckung raeumlicher Distanzen zwischen Lehrenden und Lernenden und zur Vervielfaeltigung knapper Lehrkapazitaeten ist unbestritten. Die Integrationsbewegungen in Europa und die internationalen Bemuehungen zur weltweiten Entwicklung des Bildungswesens werden die Bedeutung von Fernlehre, Fernunterricht und Fernstudium noch steigen lassen. Dementsprechend wird auch die Bedeutung der Fernlehrforschung weiter zunehmen, sofern es ihr gelingt, ihre eigenen theoretischen Ansprueche mit den Anforderungen der Praxis in Einklang zu bringen. Die philosophische Frage nach der Verbindung zwischen Theorie und Praxis verleiht der Fernlehrforschung einen besonderen politischen Stellenwert. Productinformatie:Taal: Engels;Afmetingen: 0x210x148 mm;Gewicht: 300,00 gram;ISBN10: 363144270X;ISBN13: 9783631442708; Engels | Paperback | 1991.
3
Research into distance education. Fernlehre und Fernlehrforschung. (1991)
DE PB US
ISBN: 9783631442708 bzw. 363144270X, in Deutsch, Lang Frankfurt a. M. Taschenbuch, gebraucht.
Lieferung aus: Deutschland, Versandkosten nach: Deutschland.
Von Händler/Antiquariat, ralfs-buecherkiste, [3159100].
Text in English and German. Ex-Library. Paperback, Sehr guter Zustand/ very good Ex-Library. 300g.
Von Händler/Antiquariat, ralfs-buecherkiste, [3159100].
Text in English and German. Ex-Library. Paperback, Sehr guter Zustand/ very good Ex-Library. 300g.
4
Research into distance education. Fernlehre und Fernlehrforschung. (1991)
DE HC
ISBN: 9783631442708 bzw. 363144270X, in Deutsch, Lang Frankfurt a. M. gebundenes Buch.
Von Händler/Antiquariat, ralfs-buecherkiste [54202959], Herzfelde, D-, Germany.
1 224 Seiten Sehr guter Zustand Ex-Library. Hardcover.
1 224 Seiten Sehr guter Zustand Ex-Library. Hardcover.
5
Research into distance education. Fernlehre und Fernlehrforschung. (1991)
DE PB
ISBN: 9783631442708 bzw. 363144270X, in Deutsch, Lang Frankfurt a. M. Taschenbuch.
Von Händler/Antiquariat, ralfs-buecherkiste [54202959], Herzfelde, D-, Germany.
1 224 Seiten Sehr guter Zustand/ very good Ex-Library. Paperback.
1 224 Seiten Sehr guter Zustand/ very good Ex-Library. Paperback.
Lade…